Ben u niet tevreden? Heeft u opmerkingen of suggesties?AlgemeenIn de meeste gevallen kunnen klachten of problemen worden opgelost door ze op school te bespreken met de leerkracht of directie of de speciaal daarvoor aangewezen contactpersoon. Indien het interne traject geen oplossing biedt, dan kan de klacht worden besproken met de externe vertrouwenspersoon of uiteindelijk worden behandeld door de Klachtencommissie Onderwijs. Onze school is aangesloten bij de Klachtencommissie voor het Katholiek Onderwijs. De functie van externe vertrouwenspersoon is ondergebracht bij de GGD Hollands Noorden. Klachtenprocedure op school
| |
Interne contactpersoon (contactpersonen)De interne contactpersoon is binnen de school de aangewezen functionaris voor de eerste opvang van leerlingen en/of ouders/verzorgers die een klacht hebben. Bij klachten op het gebied van ongewenst gedrag verwijst de contactpersoon naar de externe vertrouwenspersoon en helpt ouders/verzorgers en/of leerlingen eventueel het eerste contact te leggen. Daarnaast heeft de interne contactpersoon een taak op het gebied van het verbeteren van het schoolklimaat en de veiligheid op scholen. Als contactpersonen zijn aangewezen op onze school:
Externe vertrouwenspersoonKom je samen niet tot een oplossing of kun je niet in gesprek met eerder genoemde medewerkers? In die gevallen kun je een beroep doen op een extern vertrouwenspersoon.
De vertrouwenspersoon is beschikbaar als klankbord en ondersteuner. Zij/hij luistert naar je en neemt je verhaal serieus. De vertrouwenspersoon denkt met je mee over wat je kunt doen en kan je helpen om de zaken voor jezelf in het juiste perspectief te plaatsen. Verder kan de vertrouwenspersoon je ondersteunen bij het bepalen van eventuele vervolgstappen en je desgewenst hierin begeleiden.
Stichting Penta heeft gekozen voor twee externe vertrouwenspersonen. Dit zijn Irma van Harlingen en Eric de Ruijter. Irma en Eric zijn verbonden aan bureau De Vertrouwenspersoon en beiden zijn al jarenlang werkzaam als extern vertrouwenspersonen. Zij zijn aangesloten bij de Landelijke Vereniging van Vertrouwenspersonen (LVVV).
Als je contact opneemt met Irma of Eric, zal zij/hij eerst in alle rust naar je verhaal luisteren. Daarna wordt er samen met jou naar een oplossing voor het probleem gezocht. Vaak verloopt het contact telefonisch, maar het kan natuurlijk ook op locatie.
Je kunt de extern vertrouwenspersonen bereiken via: Irma van Harlingen - e-mail: vanharlingen@devertrouwenspersoon.nl of telefoon: 088-1119910 Eric de Ruijter - e-mail: deruijter@devertrouwenspersoon.nl of telefoon: 088-1119910 | Anti-pest coördinatorKlachtencommissie voor het Katholiek OnderwijsIndien intern op school geen oplossing wordt gevonden of de klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, kan de klacht voorgelegd worden aan de klachtencommissie. De klachtencommissie neemt, mits deze de klacht qua termijn en inhoud ontvankelijk is, in behandeling. Beide partijen (klager en school) worden altijd in de gelegenheid gesteld hun mening te geven (hoor en wederhoor). Na behandeling van de klacht, doet de klachtencommissie uitspraak en geeft een advies aan het bestuur van de school. Het bestuur van de school beslist uiteindelijk wat er met dit advies gebeurt. De klachtencommissie heeft een reglement en een eigen klachtenregeling, die u via de website van de school kunt inzien. Klachtencommissie Katholiek Onderwijs Postbus 82324 |
ContactIKC de Wingerd Sint Martinusstraat 1 T. 0229 237696
Privacyverklaring Stichting Penta
Wij zijn een PENTA-school
|
| Zoek op de Wingerd-site
Routeplanner
|